L’Oréal - Matrix Festival 19

Brief:

Kadeřníci ztrácí víru ve své řemeslo. Je to těžká práce, kde hrají roli psychologa, přítele, umělce, manažera ... Značka jim musela připomenout, že cesta tohoto povolání je obtížná, ale stojí za to. A Matrix je tu, aby jim pomohl. Náš koncept jim měl připomenout, jak důležití jsou podpořit je a nechat odejít s novou energií a motivací.

B2B events

strategy & consulting

graphic & spatial design

direction & dramaturgy

digital & social

experiential marketing

Řešení :

Řemeslo kadeřníka je o naději, umění, tvořivosti, poslání a každý okamžik stojí za to.

Proto jsme vyvinuli koncept Route 19. Jako cestu každého kadeřníka. Každý účastník byl na jiném milníku, ale všichni sdíleli stejný směr. Chtěli jsme jim dát chuť, naději a sílu a poslat je do světa s pocitem, že to co dělají, stojí za to. Jsou součástí rodiny Matrix.

Začali jsme online před festivalem. Nechali jsme kadeřníky v komunitě, aby si zavzpomínali na chvíle, kdy byli bez motivace, síly nebo se jim nedařilo, ale pak přišla chvíle, kdy si řekli, že to i tak stojí za to. V prostorách festivalu se pak objevily příběhy jednotlivců, kteří se soutěže zúčastnili. Navíc jsme ty nejlepší příběhy zakomponovali přímo do show.

Při příjezdu na akci se každý mohl podepsat na gigantickou Matrix Route 19 Wall pod výrok „Hrdý na to být kadeřníkem!“ a vyjádřit svou příslušnost k rodině. S každým workshopem jsme se chtěli přiblížit každému z nich. K odborníkovi na jevišti se tedy vždy připojila jedna osoba z jejich řad, která se podělila o své zkušenosti. Dosáhli jsme tak relevanci a blízkost. Přednáška se stala diskuzí, následovanou sekcí otázek a odpovědí, kde se každý mohl osobně zeptat odborníka, co dělá špatně, co může změnit atd.

Gala show je vždy vrcholem programu. Letos jsme přivezli téma Matrix City . Město, kde žije každý kadeřník, nováček i senior. Začíná se vždy volným stylem na ulici, poté s vlastním salonem a luxusnějšími a bohatšími zákazníky a chcete se dostat k tomu, že připravujete účesy na MET Gala vlastním stylem. Scéna byla postavena tak, aby se všichni cítili součástí města Matrix. Vyloučili jsme moderátora a večer byl řízen prostřednictvím rozhlasového vysílaní Matrix City. Rádio a jeho moderátor komentovalo dění a svými vstupy posouvalo a pomáhalo s gradací. Dramaturgie večera byla stavěna na lidech, kteří zavolali do rádia a sdíleli s nimi své pocity. Nejcitlivější částí bylo představení mladé zpěvačky ztracené v Matrix City, která v sebe nevěří. Moderátor ji podporuje a říká, že musí věřit ve své sny a nechává ji zpívat New York od Alice Keys. Během písně slyšíme jednotlivé příběhy kadeřníků, které jsme namluvili a vložili do dějů písně. Kadeřníci se smáli, překvapeně hleděli, fotografovali , sdíleli videa  a věděli jsme, že touha být součástí rodiny Matrixů se znovu zrodila.

V číslech:

540

účastníků

3

mezinárodní workshopy

>500

# matrixfestival2019 od lidí bez zkušenosti v socálních médiích 

198.000

živá videa natočená pro sociální média

26

hodin živých workshopů

>100

lidé podílející se na produkci

Extroverts logo